Aşağıdaki Hatalar Oluştu:
Warning [2] Illegal string offset 'postlink' - Line: 95 - File: showthread.php(1653) : eval()'d code PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1653) : eval()'d code 95 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1653 eval
Warning [2] Illegal string offset 'postlink' - Line: 96 - File: showthread.php(1653) : eval()'d code PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1653) : eval()'d code 96 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1653 eval
Warning [2] Illegal string offset 'postlink' - Line: 97 - File: showthread.php(1653) : eval()'d code PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1653) : eval()'d code 97 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1653 eval



play facebook twitter youtube instagram rss
Formula1 Sayın Misafirimiz, F1tr.com Platformuna Hoşgeldiniz. (Giriş YapınÜcretsiz Kayıt Olun)


#81 Oscar Piastri
Sıra 1| Puanı 99
#4 Lando Norris
Sıra 2| Puanı 89
#33 Max Verstappen
Sıra 3| Puanı 87
#63 George Russell
Sıra 4| Puanı 73
#16 Charles Leclerc
Sıra 5| Puanı 47
#16 Andrea Kimi Antonelli
Sıra 6| Puanı 38
#44 Lewis Hamilton
Sıra 7| Puanı 31
#23 Alexander Albon
Sıra 8| Puanı 20
#31 Esteban Ocon
Sıra 9| Puanı 14
#18 Lance Stroll
Sıra 10| Puanı 10
#87 Oliver Bearman
Sıra 11| Puanı 6
#27 Nico Hulkenberg
Sıra 12| Puanı 6
#10 Pierre Gasly
Sıra 13| Puanı 6
#55 Carlos Sainz
Sıra 14| Puanı 5
#22 Yuki Tsunoda
Sıra 15| Puanı 5
#6 Isack Hadjar
Sıra 16| Puanı 5
#5 Gabriel Bortoleto
Sıra 17| Puanı 0
#7 Jack Doohan
Sıra 18| Puanı 0
#30 Liam Lawson
Sıra 19| Puanı 0
#14 Fernando Alonso
Sıra 20| Puanı 0
McLaren | Sıra: 1
Puan:188, Galibiyet:4
Mercedes | Sıra: 2
Puan:111, Galibiyet:0
Red Bull | Sıra: 3
Puan:89, Galibiyet:1
Ferrari | Sıra: 4
Puan:78, Galibiyet:0
Williams | Sıra: 5
Puan:25, Galibiyet:0
Haas F1 Team | Sıra: 6
Puan:20, Galibiyet:0
Aston Martin | Sıra: 7
Puan:10, Galibiyet:0
RB F1 Team | Sıra: 8
Puan:8, Galibiyet:0
Alpine F1 Team | Sıra: 9
Puan:6, Galibiyet:0
Sauber | Sıra: 10
Puan:6, Galibiyet:0
Formula1 Miami GP 4 Mayıs 2025
11155323
Gün
Saat
Dakika
Saniye

[Formula 1 Miami GP 3 Mayıs 2025 sprint yarışını izle canlı internetten]

[Formula 1 Miami GP 2 Mayıs 2025 sprint sıralama turlarını izle canlı internetten]

Yorum: 0 | Görüntüleme: 51
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verstappen, McLaren’ın arka kanadı hakkında konuştu: “Kuralları ben yazmıyorum”
11-04-2025, 21:54
sadmin
Patron
KONU:
198,266
MESAJ:
555,286
F1 PUANI:
ÜYELİK:
02-03-2012
******
Pilot
Takım
C.Leclerc
C.Leclerc
Ferrari
Ferrari

Son Haberler
Bilgiler ve Teknik Yenilikler
Zirvenin Yeni Sahibi: P...
Bilgiler ve Teknik Yenilikler
Piastri Artık Şampiyona...
Bilgiler ve Teknik Yenilikler
Formula 1 Suudi Arabist...
Bilgiler ve Teknik Yenilikler
Formula 1 Suudi Arabist...
Bilgiler ve Teknik Yenilikler
F1 2025 Suudi Arabistan...

Yorum: #1
Verstappen, McLaren’ın arka kanadı hakkında konuştu: “Kuralları ben yazmıyorum”

[Resim: 50019.3db7e0c7.f1tr.com]

Red Bull pilotu Max Verstappen, McLaren'ın esneyen arka kanadı hakkında "politik" konuşmayı tercih etti.

Japonya Grand Prix’sinin ardından McLaren’in arka kanadı hakkındaki görüntüler tekrar gündeme geldi. Görüntülerde, Lando Norris ve Oscar Piastri’ye ait araçların arka kanatlarının düzlüğe çıkıldığında belirgin şekilde esnediği görülüyor.

Bu esneme, Red Bull’un kullandığı arka kanada kıyasla oldukça fazla.

Bahreyn’de konuşan Max Verstappen ise konuyla ilgili dikkat çekici açıklamalarda bulundu.

Hollandalı pilot, görüntülerle ilgili görüşü sorulduğunda şunları söyledi: “Kuralları ben yazmıyorum. Bu kuralları uygulamak benim görevim değil."

"Benim gördüğüm şeyi büyük ihtimalle birçok kişi görüyor, ama olay bu kadar. Ne olduğunu biliyorum, ama sadece kendi aracımıza odaklanıyorum. Yapabileceğim tek şey bu.”

Verstappen’e, esnek kanatlar konusunda Formula 1’de eşit şartların olup olmadığı sorulduğunda da diplomatik bir yanıt verdi: “Eğer bu durum kurallar çerçevesinde kabul ediliyorsa, o zaman adildir. Zaten herkes sınırları zorlamaya çalışır. Neyin uygun olup olmadığına karar vermek FIA’nın görevi.”

[Resim: 50020.300052dc.f1tr.com]

Red Bull’un şu an benzer bir arka kanat tasarımına sahip olmamasıyla ilgili üzgün olup olmadığı sorulduğunda ise şu cevabı verdi: “Bu konuda hayal kırıklığı yaşamıyorum. Herkes elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyor ve bazı insanlar kuralları diğerlerinden biraz farklı okuyor olabilir.”

Ön ve arka kanatların esnekliği, bu sezon Formula 1 padokunun önemli tartışma konularından biri hâline geldi.

FIA, sezon başında yaptığı açıklamada bu konuda iki aşamalı bir denetim süreci uygulayacağını duyurmuştu. Avustralya’da arka kanatlar daha sıkı denetime tabi tutuldu, Barselona’da ise ön kanatlarla ilgili daha katı kontroller başlayacak.

Ancak FIA, uygulamaya konulan ilk arka kanat testlerinin yeterli olmadığını fark etti. Bu nedenle Çin Grand Prix’sinde yeni bir teknik direktif yayınladı. Buna göre, dikey yük testlerinde izin verilen esneme payı 2 milimetreden 0.5 milimetreye düşürüldü. Şanghay’da geçici olarak 0.25 milimetreye kadar esneme izni tanındı, fakat Suzuka’da tüm takımların 0.50 milimetrelik sınırı karşılaması gerekiyordu.

McLaren, bu teknik sınırları sağladı ve arka kanatları yasal kabul edildi. Motorsport.com’un Bahreyn’de FIA’ya yaptığı başvuruda, hiçbir takımdan resmî bir şikâyet gelmediği belirtildi.

FIA’nın teknik ekibi, görüntülerin farkında olduğunu ifade etti ancak bu tür durumların takibinin zaten olağan bir prosedür olduğunu vurguladı.

Eğer mevcut kurallar yeterli olmazsa, FIA’nın daha sıkı önlemler alması mümkün.

Nikolas Tombazis, Çin’de yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “Statik testler için belirlenen rakamı daha da düşürebiliriz. Farklı takımların DRS mekanizmalarına daha detaylı bakabiliriz, ne yaptıklarını ve nasıl kurulum yaptıklarını kontrol edebiliriz. Ama şu anda her şeyin uygun olduğunu düşünüyoruz, yine de bu konuda çok fazla güvenmek istemem.”

Bir başka dikkat çeken konu ise kameraların kanıt olarak kullanılması ihtimali. FIA, takımların araçlarına ön ve arka kanatların esnekliğini görüntüleyen kameralar yerleştirmesini zaten zorunlu kılıyor. Ancak bu zorunluluk yalnızca serbest antrenman seansları için geçerli. Teorik olarak bu zorunluluk yarışlara ve sıralama turlarına da yayılabilir.

Tombazis bu konuda şunları söyledi: “Kameralar çok hassas. Bazen bu görüntüleri kullanmayı, maksimum esneme oranı belirlemeyi ve takımları bu görüntülere göre hakemlere bildirmeyi düşündük. Ama bunu yaparsak oldukça karmaşık bir süreci başlatmış oluruz. Tüm araçların video görüntülerini zamanında analiz etmek, sinyalleri hızla işlemek gerekiyor. Bu da çok fazla iş demek. Elimizde bu iş için çalışacak elli kişi yok. Ama bu kamera görüntülerini gelecekte kullanma ihtimalini dışlamıyoruz. Bu kötü bir fikir değil, sadece çok fazla iş gerektiriyor.”

<a href="https://tinyurl.com/ya5v4y4y" rel="nofollow" target="_blank"><i>tr.motorsport.com</i></a>



»»»»»»»»»»»» F1tr. com İmza ® ««««««««««««
11/04/2025, 21:54

Bu Konudaki Mesajlar
Verstappen, McLaren’ın arka kanadı hakkında konuştu: “Kuralları ben yazmıyorum” - Yazar: sadmin - 11/04/2025, 21:54

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Wheatley: "Verstappen’e pozisyonunu geri vermesi gerektiğini söylemelilerdi" sadmin 0 30 7 saat önce
Son Mesaj: sadmin
  Red Bull, Verstappen’in cezasına itiraz hakkını kullanmayacak sadmin 0 26 7 saat önce
Son Mesaj: sadmin
  İddia: Verstappen'in ayrılık ihtimaline karşı Red Bull, Russell'a yakın temasta sadmin 0 24 7 saat önce
Son Mesaj: sadmin

Hızlı Menü:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir
Bunlar da ilginizi çekebilir! Close
Wheatley: "Verstappen’e pozisyonunu geri vermesi gerektiğini söylemelilerdi"
Wolff: "Trump’ın gümrük vergileri henüz Mercedes’i etkilemedi"
Red Bull, Verstappen’in cezasına itiraz hakkını kullanmayacak
Leclerc, Alonso’nun Ferrari’deki podyum rekorunu egale etti
İddia: Verstappen'in ayrılık ihtimaline karşı Red Bull, Russell'a yakın temasta

© F1tr.com
★ Tüm hakları saklıdır
2012-2025

F1tr.com altyapı gücünü Özkula'dan alır.
Formula1Formula1