Lohan, oyundaki karakterlerden birisinin kendisinden esinlenilerek yaptığını düşünse de, yargıç onunla aynı fikirde değil.
İnsanlar, GTA V'in Eylül 2013'te tanıtılmasıyla birlikte oyundaki karakterlerden birisi olan, uyuşturucu bağımlısı aktris karakteri Lacey Jonas ile gerçek hayatta oyuncu olan Lindsay Lohan arasındaki benzerlikleri konuşmayı başlamıştı.
Lohan bu karşılaştırmaları kaynak göstererek, oyunun geliştiricisi olan New York merkezli Take-Two Interactive'e dava açtı.
Dava metninde 'yapımcıların karakteri oluşturmak için Lohan'ın "benzerliği, karakteri, sesi ve görüntüsünden" yararlanıldığı' yazıyor. Hatta karakterin Lohan'ın imzası gibi olan "barış işaretini" bile kopyaladığı yazıyor. Evet, belli ki bu hareketi yaratan Lindsay, en azından bir şekilde. Herhalde...
Lohan, Take-Two'nun bu benzerliğini kullanarak karakter vasıtasıyla kendi üzerinden reklam yaptığını ve kâr elde ettiğini de iddia etti.
Bazı yorumcular ise oyundaki Lacey Jonas karakterinin Kate Upton'a da benzediğini işaret etti; ancak ünlü oyuncu dava açmayı tercih etmedi. Lohan'ın açtığı 'dava' sosyal medya üzerinde büyük eleştiriler aldı. GTA V oyuncularının ve destekçilerinin birçoğu, Lohan'ı sırf reklam peşinde olmakla suçladı. Take-Two da ünlü oyuncuya sağlam bir savunma yaptı.
GTA V'in yapımcılarının yaptığı savunma başarılı bulundu ve dava Take-Two'nun lehine sonuçlandı. Firma, oyunun tanıtımında kullanılan karakter Lacey Jonas'ın geliştirilmesi sırasında model Shelby Welinder'ın kullanıldığını gösterdi ve oyunda karakteri seslendirenin de aktris Bridget Burke olduğunu belirtti. Hakim, Lindsay Lohan'ın sürecin hiçbir kısmında kullanılmadıklarını iddia eden Take-Two'yu haklı buldu.
Mob Wives isimli bir reality show'a çıkan ABD'de yaşayan bir kadın da Lohan ile benzer suçlamalarla Take-Two Interactive'i dava etmişti. O davadan da firma aleyhinde bir karar çıkmadı. GTA V bir kurgu/hiciv işi olduğu için, birisinin benzerliğini kopyalayarak fayda sağlanıp sağlanmadığı kuralları burada işlemiyor.