McLaren, geçtiğimiz yıl düzenlediği başarılı World's Fastest Gamer yarışmasının ardından yeni bir girişimde bulundu ve ödülü ise 2019'da Woking merkezli takımın eSpor takımında yer almak.
Gerçek F1 takımını yansıttığı için McLaren Shadow project olarak adlandırılan proje, bugüne kadar yapılan diğer herhangi bir sürüş yarışmasından daha kapsamlı olmayı amaçlıyor.
Küresel online (çevrimiçi) sıralamaları bu ay, Forza Motorsport (Xbox One), Real Racing 3 (mobil), iRacing ve rFactor 2 (PC) ve rFactor 2 (HTC Vive VR) dahil olmak üzere bir dizi oyunda başlayacak ve Woking'deki yarı finaller takip edecek. Finaller ise Ocak ayında yapılacak ve kazanan yarışmacı McLaren eSpor takım üyesi olarak yarışmalara katılacak.
McLaren, RealRacing 3 gibi “daha rahat oyunlar” olarak adlandırılan şeyin dahil edilmesinin daha büyük bir kitleye ulaşmasına izin vereceğine inanıyor.
Motorsport.com'a konuşan McLaren eSpor direktörü Ban Payne, "World's Fastest Gamer'da yıldız simülatördü. Shadow Project'te ise tüm programı genişlettik, bu sebeple projede yer almanın daha çok yolu var."
"Amacımız, McLaren genelinde eSpor ekibimizde için daha fazla yeteneğin ve daha fazla kişinin eSpor gelişim programında bulunması. Umuyorum bizim katılımcı ve eşzamanlı izleyici sayılarımız daha önce sahip olduğumuzdan daha büyük olacaktır.” dedi.
Payne, McLaren'in World's Fastest Gamer'dan çok şey öğrendiğini ve orijinal projenin başarısının - kazanan Rudy Van Buren'in itici güç olarak F1 takımında tam zamanlı bir role dönüşmesinde - büyük oyun şirketleri ile daha yakın bağlantılar kurmasına yardımcı olduğunu söyledi.
“Çok yoğun bir yedi ya da sekiz ay oldu. Geçen yıldan çok fazla bilgi edindik, oyun ortaklarımızla daha yakın bir ilişki kuruyoruz ve onlar bu kitlelere ulaşmak için kilit rol oynuyorlar. McLaren çok fazla şey yapabilir, çünkü biz bir oyun markası değiliz."
“EA, Forza ve Xbox'daki gibi insanlarla çalışırken ve rFactor ve iRacing ile simülasyon yarış alanında yer almanın yanı sıra, artık geriye bakmak için bir yıl özgünlük elde ettik. Bunu yapabildiğimizi söyleyebiliriz ve bunun sonucu olan Rudy'ye sahibiz, yaptıklarına bakın, simülatörde ekibe yardım ediyor.
“Ayrıca çok şey öğrendik ve bu öğrendiklerimizi bu sene uygulayacağız, böylece daha kolay izleyebileceksiniz, daha kolay oynayabileceksiniz, sizi daha kolay ödüllendireceğiz, ve siz de geçen sene yaptığınızdan daha hızlı ve daha çabuk zevk alabileceksiniz.”
McLaren Racing CEO'su, özellikle de pazarlama fırsatlarını ortaya çıkarması sebebiyle, eSpor programının şirket için önemini vurguladı.
Brown, “İlk sezon, eSpor'un motor sporları için yeni bir yetenek havuzu olduğunu kanıtladı. 2017'de programa öncülük ettikten sonra McLaren, ikinci sezonda daha geniş bir küresel erişim ve katılım sağlamak için konsept geliştirmeyi planlıyor."
“Güçlü, farklı bir eSpor programı McLaren'in yenilikçi hedeflerine doğrudan fayda sağlıyor ve motorsporlarına yeni kitleler, ortaklara ve yetenekler getiriyor. Çevrimiçi dünya genelinde birden fazla platform üzerinde yükselmek, McLaren'i motorsporları eSporları topluluğunda önemli bir marka haline getirecek.” dedi.
tr.motorsport.com