play facebook twitter youtube instagram rss
Formula1 Sayın Misafirimiz, F1tr.com Platformuna Hoşgeldiniz. (Giriş YapınÜcretsiz Kayıt Olun)


#33 Max Verstappen
Sıra 1| Puanı 77
#11 Sergio Perez
Sıra 2| Puanı 64
#16 Charles Leclerc
Sıra 3| Puanı 59
#55 Carlos Sainz
Sıra 4| Puanı 55
#4 Lando Norris
Sıra 5| Puanı 37
#81 Oscar Piastri
Sıra 6| Puanı 32
#14 Fernando Alonso
Sıra 7| Puanı 24
#63 George Russell
Sıra 8| Puanı 24
#44 Lewis Hamilton
Sıra 9| Puanı 10
#18 Lance Stroll
Sıra 10| Puanı 9
#22 Yuki Tsunoda
Sıra 11| Puanı 7
#38 Oliver Bearman
Sıra 12| Puanı 6
#27 Nico Hulkenberg
Sıra 13| Puanı 3
#20 Kevin Magnussen
Sıra 14| Puanı 1
#24 Guanyu Zhou
Sıra 15| Puanı 0
#77 Valtteri Bottas
Sıra 16| Puanı 0
#31 Esteban Ocon
Sıra 17| Puanı 0
#10 Pierre Gasly
Sıra 18| Puanı 0
#23 Alexander Albon
Sıra 19| Puanı 0
#2 Logan Sargeant
Sıra 20| Puanı 0
#3 Daniel Ricciardo
Sıra 21| Puanı 0
Red Bull | Sıra: 1
Puan:141, Galibiyet:3
Ferrari | Sıra: 2
Puan:120, Galibiyet:1
McLaren | Sıra: 3
Puan:69, Galibiyet:0
Mercedes | Sıra: 4
Puan:34, Galibiyet:0
Aston Martin | Sıra: 5
Puan:33, Galibiyet:0
RB F1 Team | Sıra: 6
Puan:7, Galibiyet:0
Haas F1 Team | Sıra: 7
Puan:4, Galibiyet:0
Williams | Sıra: 8
Puan:0, Galibiyet:0
Sauber | Sıra: 9
Puan:0, Galibiyet:0
Alpine F1 Team | Sıra: 10
Puan:0, Galibiyet:0
Formula1 Çin GP 21 Nisan 2024

[Formula 1 Çin GP 20 Nisan 2024 sprint yarışını izle canlı internetten]

[Formula 1 Çin GP 19 Nisan 2024 sprint sıralama Turlarını Canlı İzlemek İçin Tıklayın]

Yorum: 0 | Görüntüleme: 711
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyun F1'in oyunlara yaklaşımını niçin değiştirmesi gerekiyor?
21-06-2017, 23:19
paylaş
sadmin
Patron
KONU:
185,150
MESAJ:
540,426
F1 PUANI:
ÜYELİK:
02-03-2012
******
Pilot
Takım
C.Leclerc
C.Leclerc
Ferrari
Ferrari

Son Haberler
Formula 1 Haberleri
Norris'in sprint sırala...
Formula 1 Haberleri
Leclerc: "Sonuçtan dola...
Formula 1 Haberleri
Norris: "Son turum ya h...
Formula 1 Haberleri
Yarışta gerilemeyi bekl...
Formula 1 Haberleri
Alonso: "Sonuçtan memnu...

Yorum: #1
F1'in oyunlara yaklaşımını niçin değiştirmesi gerekiyor?

[Resim: 8795.7067648c]

Formula 1, oyun sektörünün yeni döneminde daha fazla genç takipçiyi spora çekmek istiyorsa, takımların lisanslama konusundaki dirençleri konusunda bir çözüm bulmalı. Jonathan Noble oyun sektörünü ve Formula 1'e etkisini inceledi...

Bernie Ecclestone, geçtiğimiz senelerde F1'in genç nesilleri kendine çekmesi gerekmediğini çünkü onların Rolex saatlerini alacak paralarının olmadığını söylemişti. Ancak gerçek şu ki, her spor uzun vadede ayakta kalmak istiyorsa yeni takipçileri çekmek zorunda.

Spora genç insanları çekmek, gelecekte seyirciye sahip olmanızı sağlar. F1'in artık ücretli kanallardan yayınlandığı, sosyal medyada kaybettiği zamanı telafi etmeye çalıştığı bir dönemdeyiz. Grand prix yarışlarının yeni taraftarları çekme konusunda yeterince iyi iş çıkarmadığı bir dönemdeyiz.

Sporun yeni sahipleri Liberty Media bu sorunu çözmek için istekli görünüyor. Bu kapsamda şu ana kadar sosyal medyada patlama oldu diyebiliriz ancak F1'in gerçekten ilgilenmesi gereken bir alan varsa o da oyunlardır.

[Resim: 8796.cf7e61ee]
F1 2016

Bazı sporlar, çocukların o sporla ilgili ilk deneyimini ailelerin onları ilgili etkinliğe götürmesi ya da Youtube'da denk gelerek yaşamasından ziyade oyun oynayarak yaşamasını sağlıyorlar.

Birleşik Devletler'de futbolun popülaritesinin artmasına, FIFA'nın konsol ve bilgisayar oyunlarının yardımcı olduğu biliniyor. Yapılan anketlere göre FIFA oyunlarını alan ve oynayan insanların 3'te 1'i sonrasında aktif olarak futbol taraftarı oldular. Yarısı ise daha çok oyunla ilgilendi.

Aynısı Amerikan futbolu için de geçerli. Sporun yeni jenerasyonu etkilemesinde Electronic Arts'ın Madden NFL oyunu etkili oldu.

EA'dan Peter Moore, ESPN'ye yaptığı bir röportajda "NFL'ye sorarsanız, istikrarlı bir şekilde gençleri spora çeken, Madden'dan daha iyi bir araç olmadığını söyleyeceklerdir." demişti.

F1 de bu konuda uzakta sayılmaz. Motorsport.com'un Global Taraftar Anketi'ne katılanların % 50'si düzenli olarak bilgisayar oyunları oynadıklarını belirttiler. Oyun oynayanların % 80'ini 16-24 yaş arasındaki isimler oluşturuyor.

Oyunlar büyük ölçüde konsollarda oynanılıyor ve F1'in resmi lisanslı oyunu, oynanan yarış oyunları içerisinde en popüleri. Onu, Gran Turismo ve Need for Speed takip ediyorlar.

[Resim: 8797.33f16f20]
McLaren MP4/4

F1, uzun zamandır kendi oyunlarını yaptırıyor olsa da, bunun spora genç taraftarlar sağlamaktan ziyade para kazanma amaçlı olduğu biliniyor.

2008'de Codemasters'ın lisansı satın almasından bu yana geliştirilen oyunun 2016 versiyonu, şu ana kadar konsolda hazırlanan en iyi grand prix oyunu olarak kabul ediliyor. F1 2017'de geçmişten ünlü araçların da oyuna dahil edilmesiyle oyunun daha da iyileşmesi bekleniyor.

Resmi oyun takımların, pistlerin ve pilotların kullanımı açısından olumlu olsa da, oyunun potansiyeli açısından belli kısıtlamaları beraberinde getiriyor. Modeller gerçekçi şekilde hasar görmezken bunun yanında pilotların takım değiştirememesi gibi kısıtlamalar bulunuyor.

FIFA ve Madden bu konuda istikrarlı bir şekilde fantezi maddesini devreye sokuyor. Hayal ve sadık taraftarlar için sınırlar olmadığını biliyorlar.

F1'in gerçekten geride kaldığı bir diğer alan ise, 2020'ye kadar 2 milyar dolarlık bir paya sahip olması beklenen eSpor alanı. eSport aktiviteleri şu anda senelik 500 milyon seyirci çekme kapasitesine sahip.

F1'in resmi yarış ligi bulunmuyor ve taraftarlar arasındaki mücadele daha çok forum sayfaları üzerinden bireysel çalışmalarla şekilleniyor. Bunun yanında F1'in rFactor ve iRacing gibi oyunlar için hazırlanan resmi olmayan modları, gerekli lisanslara sahip olmamaları nedeniyle engellemeye çalıştığı biliniyor.

[Resim: 8798.38d88768]
F1 2016

iRacing'de 2015 McLaren MP4-30 lisansı bulunuyor ve oradaki bu moda iRacing World Championship Grand Prix Series deniyor.

Diğer sporlar eSpor olayına erken yönelmeyi başardılar. NFL'nin Madden Bowl adlı organizasyonunda 250.000 dolar ödül bulunuyor. NFL'de yer alan takımların çoğu da bayi modeline üye oldular ve bu şekilde eSpor organizasyonlarına dahil oluyorlar.

Rekabetçi oyun ve eSpor organizasyonlarının küçük kapsamlı olduğunu düşünenler, bir kez daha düşünmeli. Geçen sene Köln'de gerçekleştirilen ESL One ESports organizasyonuna her gün 14 bin civarında kişi katıldı ve Youtube videoları bir çok gerçek spor organizasyonunun hayalini kurduğu görüntülenme oranlarına ulaştılar.

Toplam 31 milyon saatlik yayın oluyorken 40 milyon görüntülenme aldı. Bu, büyük markaların göz ardı edemeyeceği seviyede bir popülerlik anlamına geliyor.

Motor sporlarının tamamı, özellikle de F1 bu alanda çok büyük fırsata sahip. Tüm dünyadaki yarış oyunlarının satış oranı, bu konuda bir şey yapılabilecek kadar yüksek seviyede.

25 senelik geçmişe sahip Gran Turismo'nun 77 milyon kopya satışa ulaştığı; Forza Motorsport'un 1 milyar dolarlık satış yaptığı, Project Cars'ın 2 milyon kopya sattığı biliniyor. Ancak bu paketlerin önünde, onların çok önünde yer alan bir mobil oyunu var: Real Racing 3. Bu oyunun 300 milyon indirmeye sahip olduğu açık bir şekilde ortada.

Bu pazarda büyük fırsatlar var. Formula E, kendi oyunuyla bu senenin başında Las Vegas'ta bir eYarış organizasyonu düzenlemişti. McLaren, Dünyanın En Hızlı Oyuncusu adlı bir organizasyonla eSpor dünyasına giriyor.

McLaren CEO'su Zak Brown, Logitech ile yeni sponsorluk anlaşmaları kapsamında düzenleyecekleri bu etkinlikle eSpor alanına giriş yapacaklarını doğrulamıştı.

Brown, oyun sektörünün ne kadar büyük önem kazandığının farkında ve oyunların motor sporlarında ilerleme konusunda önemli bir adım olabileceğini düşünüyor.

Brown "Biz, bunu okulda başlatamayan birkaç spordan birisiyiz. Motor sporları çok pahalı ve fırsat bulmak isteyen bir çok kişi bunu yapamıyor."

"Futbolda olduğu gibi, motor sporlarının temeli de daha erken yaşlara inebilir. Motor sporlarının kökeni eskiden kartingdi. O bile hâlâ çok pahalı olduğu için çok az kişiye hitap ediyor."

"Oyunların motor sporlarının temeli olabileceğini düşünüyorum. Oyunlar artık daha geniş ve derinler. Herkes onları alabilir. Bu, motor sporları için daha büyük bir temel oluşturabilir." dedi.

[Resim: 8799.ccbf0d0e]
Formula E, eSpor organizasyonu

F1'in yeni sahipleri için bu temeli oluşturmak öncelik olmalı. Bu sayede ileride gerçek yarış taraftarı olacak kişilere hitap edebilirler.

Gran Turismo'nun GT Academy programının öncüsü olan ve aynı zamanda şirketi IDEAS + CARS ile McLaren'ın "Dünyanın En Hızlı Oyuncusu" programına danışmanlık yapan Darren Cox, yarış oyunları oynayan insanların sayısının görmezden gelindiğini düşünüyor.

Cox "Bir keresinde Le Mans'ta, Real Racing 3'ün başkanı ile birlikteydim. Pazar sabah 9 gibiydi ve telefonunda oyuna ait veriler vardı."

"O an, oyunu oynayan 3 milyon insan vardı ve Le Mans oyunu indirilmişti. Artık gerçek yarışları izleyenden daha çok oynayan var. Kimse bunu konuşmuyor." dedi.

İlgili kategorinin oyununu oynayan insanlar, ya gerçeğini izleyecektir, ya da onunla ilgili bir şeyler satın alacaktır. Bu, her sektör için iyi bir katkı sağlar.

Cox şöyle devam etti: "Son dönemde yarış forumlarından birisi bir anket düzenledi ve ortaya çıkan sonuç beni etkiledi. Soru 'Motor sporlarıyla nasıl ilgilenmeye başladınız?' şeklindeydi. Katılanların % 78'i, oyun oynadıkları için motor sporları taraftarı olduklarını söylediler, tam tersini değil."

Gelecek senelerde F1, takımlardan lisans konusunda gelen politik engellere rağmen resmi oyununu daha da iyileştirmek zorunda kalacak gibi görünüyor.

Muhtemelen tüm dünyadan en hızlı oyuncuları çekecek resmi F1 ligi de olacaktır. O organizasyonlara çekilen kalabalıklar, gerçek yarışlar kadar büyük kitlelere hitap edebilir mi?

McLaren gibi takımlar, kendi takımlarını satın alıp bu kategorilere girerek, gelecek için kendilerine yeni hayran kitleleri oluşturabilirler.

Brown "Bunu göz ardı etmiyorum. Patronlarıma bu konuyla ilgili, gelecek için bazı şeyler belirttim."

"F1 takımları nasıl olur da eSpor organizasyonlarını, oradaki kitleleri ve orada oluşturulaninsanları göz ardı ederler bilemiyorum." dedi.

[Resim: 8800.f094e2b3]
ESL Pro League

tr.motorsport.com


21/06/2017, 23:19

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  eSpor Norris: "Simülasyon yarışları için daha bilimsel yaklaşım gerekiyor" sadmin 0 327 08/05/2020, 18:59
Son Mesaj: sadmin
  Oyun Porsche’ler oyunlara geri dönüyor! sadmin 0 1,142 14/12/2016, 10:26
Son Mesaj: sadmin

Hızlı Menü:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir
Bunlar da ilginizi çekebilir! Close

© F1tr.com
★ Tüm hakları saklıdır
2012-2024

F1tr.com altyapı gücünü Özkula'dan alır.
Formula1Formula1